ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022

ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

 ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΥΛΗΣ

Στάλθηκε από το ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας στα σχολεία του νομού φόρμα, για να καταγραφεί η εκτίμηση των διδασκόντων σχετικά με την ολοκλήρωση της διδακτέας ύλης, στην Α΄ & Β΄ τάξη των Λυκείων, στα μαθήματα που αφορούν την Τράπεζα Θεμάτων.

Στην πρώτη στήλη, για την οποία η συμπλήρωση από τους συναδέλφους είναι υποχρεωτική, αναγράφεται η εκτίμηση του συναδέλφου για το αν θα ολοκληρωθεί η διδασκαλία της διδακτέας (εξεταστέας) ύλης. Στην δεύτερη στήλη -είναι προαιρετική- αναγράφεται η ενότητα /σελίδα που έχει διδαχθεί ως τις 15/3.

Σχετικά με το θέμα αυτό σημειώνουμε τα εξής:

Η αντικειμενική πραγματικότητα, αυτή που καθημερινά βιώνουμε στο σχολείο, είναι ότι η ύλη «δεν βγαίνει». Έχουμε τη γνώμη πως είναι σημαντικό να αποτυπωθεί αυτή η πραγματικότητα, αφού δίνεται η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν και, για τον λόγο αυτόν, γνωρίζουν καλύτερα απ’ τον καθένα τις δυσκολίες της αίθουσας, τις μορφωτικές ανάγκες και τα κενά των μαθητών, να καταθέσουν την εκτίμησή τους για το ζήτημα αυτό. Επιπρόσθετα, αποτελεί και ένα εργαλείο κριτικής και αντίθεσης απέναντι στην Τράπεζα Θεμάτων, η οποία μετατρέπει το Λύκειο σε εξεταστικό «μαραθώνιο» με την τυραννία των συνεχών τεστ να κυριαρχούν και να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Θυμίζουμε ότι ξαναζήσαμε την Τράπεζα Θεμάτων κατά τη σχολική χρονιά 2013-14, όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Α΄ Λυκείου. Η εφαρμογή της, πράγματι, τότε «πέτυχε» τον σκοπό της, οδηγώντας σχεδόν το 25% (πανελλαδικός Μ.Ο.) των εξεταζόμενων μαθητών στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, ενώ το ποσοστό την προηγούμενη χρονιά ήταν 4,2%. Σε ορισμένες περιοχές, μάλιστα, όπως η Ζάκυνθος, το ποσοστό αυτό έφτασε στο 40%, ενώ σε άλλες περιοχές το ποσοστό αυτό σημείωσε αύξηση 40 φορές, από 0,6% στο 22,5%. Το Υπουργείο Παιδείας, βλέποντας αυτά τα αποτελέσματα, αναγκάστηκε να «διορθώσει» δύο φορές τον τύπο υπολογισμού του Μ.Ο. προαγωγής. Έτσι, το αρχικό 25% έγινε 16% και τελικά απορρίφθηκε το 10% των μαθητών. Επίσης, την ίδια χρονιά παρατηρήθηκε αύξηση 15% στους μαθητές που αναζήτησαν εξωσχολική βοήθεια. Αυτά τα αποτελέσματα κατηγοριοποίησαν αυτόματα τα σχολεία και «ανέδειξαν» σχολεία δύο ταχυτήτων.

Φέτος η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας (Τ.Θ.Δ.Δ.) προβλέπεται να εφαρμοστεί σε όλους τους τύπους Λυκείου, Γενικό, Επαγγελματικό, ακόμα και στα Ειδικά σχολεία. Έχοντας και την προηγούμενη εμπειρία, θεωρούμε πως η (Τ.Θ.Δ.Δ.) αποτελεί «δούρειο ίππο», μέσω του οποίου επιτυγχάνονται δύο στόχοι:

·         από τη μια πλευρά, ένας μεγάλος όγκος μαθητών θα βρεθεί έξω από το σχολείο, αφού με το «αντικειμενικό κριτήριο» της επίδοσης θα θεωρείται ότι δεν έχει τις γνώσεις για να συνεχίσει

·         από την άλλη, ένας αντίστοιχα μεγάλος όγκος εκπαιδευτικών θα αξιολογείται ως «ανεπαρκής» αφού οι μαθητές στο σχολείο τους δεν τα κατάφεραν.

 

Ως ΕΛΜΕ, και με βάση την εικόνα που έχουμε σχηματίσει από την επαφή μας με τους συναδέλφους, προτείνουμε, οι συνάδελφοι να συμπληρώσουν την 1η στήλη σύμφωνα με την εκτίμησή τους και είμαστε βέβαιοι πως θα αποτελέσει κοινή εκτίμηση η αδυναμία ολοκλήρωσης της ύλης.

Επειδή:

  • ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΣΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ
  • ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Γι αυτό

Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ