ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ

Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 11-5

 


Να καταργηθεί άμεσα η Τράπεζα Θεμάτων και να μειωθεί η ύλη σε όλες τις τάξεις

Να ματαιωθούν οι εξετάσεις της Ελληνικής PISA

 

          Πλησιάζει η ώρα της διαβόητης Τράπεζας Θεμάτων. Η εφαρμογή της θα έχει τις παρακάτω συνέπειες:

1. Να δημιουργήσει συνθήκες μαζικής απόρριψης μαθητών από το Λύκειο και την εκπαιδευτική διαδικασία και να τους εξωθήσει στην άγρια πραγματικότητας της ανειδίκευτης μισοδουλειάς με μηδενικά δικαιώματα.

2. Να αποθαρρύνει μαζικά ακόμα και τους μαθητές που θα συνεχίσουν στην επόμενη τάξη, κάτω από το βάρος της απογοήτευσης της χαμηλής βαθμολογίας.

3. Να εμπεδώσει συνθήκες καθημερινής εντατικοποίησης και απόλυτης πειθάρχησης της σχολικής ζωής κάτω από κυνήγι να «βγει» η (έτσι κι αλλιώς υπέρογκη) ύλη ανεξάρτητα από τις δυσκολίες των μαθητών ή από το «πώς» (δεν) έχει καλυφθεί αυτή η ύλη (έλλειψη καθηγητών, τηλε-«εκπαίδευση» κλπ).

4. Να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς, με μετρήσιμα πλέον μεγέθη, για τη μαθητική αποτυχία, μπροστά και στη διαδικασία της αξιολόγησης.

          Το Υπουργείο Παιδείας με την επιμονή του να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, που υπενθυμίζουμε ότι πέρυσι απέκλεισε περίπου 40.000 μαθητές από τα ΑΕΙ, οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση και γιγαντώνει τις ανισότητες ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών που δοκιμάζονται αυτή την περίοδο από την ακρίβεια και την έκρηξη των ανατιμήσεων, με συνέπεια την αύξηση σχολικής αποτυχίας που αναπόφευκτα θα οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο έρχεται να αξιολογήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την σχολική διαρροή(!), καθιστώντας ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς!

          Αντίστοιχα οι εξετάσεις τύπου P.I.S.A. στηρίζονται λοιπόν σε μια αντίληψη που ευνοεί, εξετάζει κι αξιολογεί κυρίως δεξιότητες, λιγότερο ικανότητες, ελάχιστα γνώσεις. Tο εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει, προσαρμοζόμενο στους στόχους του προγράμματος, να «προπονεί» τους μαθητές σε τέτοιου είδους θέματα αντί να τους διδάσκει, να τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει.

          Ως συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουμε πλήρη συνείδηση των προβλημάτων και των αδυναμιών του εκπαιδευτικού μας συστήματος, που έχουν επιταθεί αφόρητα σε συνθήκες κρίσης, πανδημίας και εφαρμογής των καταστροφικών κυβερνητικών πολιτικών.

          Θεωρούμε όμως ότι οδηγός στην προσπάθεια για βελτίωσή του δεν μπορεί να είναι οι κατευθύνσεις της κυβέρνησης αλλά η εναντίωση σ' αυτές και ο αγώνας για διεκδίκηση του καθολικού δικαιώματος στις σπουδές για την υπεράσπιση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ