ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ

Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΔΔΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

Παρά την έξαρση της πανδημίας και την συνακόλουθη αγωνία γονιών, μαθητών και εκπαιδευτικών για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, την ώρα που το αφήγημα του «επιτελικού κράτους» έχει καταρρεύσει, παραμένουμε αντιμέτωποι με τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που ασκείται δύο χρόνια τώρα από το ΥΠΑΙΘ, με την πανδημία ως όχημα και ευκαιρία, για την εφαρμογή της ανυπόληπτης τηλεκπαίδευσης και για την περαιτέρω υποβάθμιση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Την Πέμπτη, 13-1-22, το ΔΣ της ΕΛΜΕ, δια της προέδρου, συναντήθηκε με τον Δ/ντή ΔΕ Καρδίτσας. Στην επικοινωνία με το γραφείο του Δ/ντή ΔΕ Καρδίτσας για να καθοριστεί η ημέρα και η ώρα της συνάντησης με την ΕΛΜΕ, ζητήθηκε να παρίστανται μόνο δύο μέλη του ΔΣ, λόγω υγειονομικών πρωτοκόλλων. Στόχος της συνάντησης ήταν να διαμαρτυρηθεί και να εκφράσει η ΕΛΜΕ την έντονη αντίθεσή της στα εξής ζητήματα:

Α) Τηλεκπαίδευση:

Ο ΔΔΕ Καρδίτσας με εντολή του απαίτησε να εφαρμοστεί τηλεκπαίδευση σε κλειστά σχολεία του Δήμου Σοφάδων, τα οποία δεν λειτούργησαν λόγω των έντονων καιρικών φαινομένων που προκάλεσε η κακοκαιρία «ΔΙΟΜΗΔΗΣ». Σημειωτέον, τα σχολεία έκλεισαν μετά από απόφαση του Δήμου Σοφάδων, η οποία δεν κοινοποιήθηκε έγκαιρα. Από αυτήν την εντολή του ΔΔΕ προκλήθηκε σειρά προβλημάτων και κυρίως:

α) η ταλαιπωρία των μαθητών και η έκθεσή τους σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες, τόσο για την προσέλευση στο σχολείο, αφού δεν υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση για το κλείσιμο των σχολείων, όσο και για την επιστροφή τους στο σπίτι, αφού δεν γίνονταν δρομολόγια λεωφορείων.

β) η αναστάτωση των εκπαιδευτικών, τόσο αυτών που είχαν ήδη μεταβεί στα σχολεία, όσο και αυτών που καθ’ οδόν ενημερώθηκαν για την αναστολή λειτουργίας τους, όταν πληροφορήθηκαν πως με εντολή ΔΔΕ υποχρεούνται να κάνουν τηλεκπαίδευση, με το σχολείο κλειστό, από το σπίτι τους, με τους μαθητές μεταξύ σχολείου και σπιτιού, αφού για όσους είχαν φτάσει στο σχολείο δεν υπήρχε τρόπος να μεταβούν στα σπίτια τους. Αντίστοιχα προβλήματα παρουσιάστηκαν και στην λειτουργία των Εσπερινών Σχολείων, οι μαθητές των οποίων στερούνται εξοπλισμού, σύνδεσης στο internet, αρκετοί απ΄ αυτούς είχαν πλημμυρισμένα σπίτια, ενώ υπήρχε περίπτωση μαθητή που εργάζονταν το απόγευμα σε υπηρεσία για την αποκατάσταση των ζημιών της κακοκαιρίας.

Αναφέροντας ενδεικτικά τα παραπάνω, ρωτάμε:

·         Η τηλεκπαίδευση, από αναγκαστική λύση για την επαφή των μαθητών με το σχολείο, σε συνθήκες παρατεταμένου και αυστηρού «lock down», έχει μετατραπεί σε «φάρμακο δια πάσαν νόσον», σεισμών*, λοιμών και καταποντισμών συμπεριλαμβάνομένων; (*ίδια εντολή είχε δοθεί από την διοίκηση και στον μεγάλο σεισμό της Ελασσόνας, στις 3 Μαρτίου 2021, όταν από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα, ενώ πολλοί μαθητές μαζί με τις οικογένειές τους έμειναν άστεγοι)

·         Η τηλεκπαίδευση είναι πλέον σύμφωνη με τις υποδείξεις της Αρχής Προστασίας προσωπικών Δεδομένων; Υπενθυμίζουμε την καταδικαστική για το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (στις 16/11/2021) για τη διακινδύνευση - παραβίαση των Προσωπικών Δεδομένων

Στα παραπάνω ο Δ/ντής ΔΕ αναφέρθηκε στην έλλειψη ενημέρωσης από τον Δήμο Σοφάδων κι επικαλέστηκε τον νόμο για την παροχή τηλεκπαίδευσης όταν τα σχολεία είναι κλειστά.

Από την πλευρά μας τονίζουμε πως οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να παρέχουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χρησιμοποιώντας τον δικό τους εξοπλισμό, σύμφωνα με το ν. 4807/21. Επίσης, το ίδιο ισχύει και για τα σχολεία που δεν λειτουργούν λόγω κατάληψης (απόφαση της Γ.Σ. προέδρων των ΕΛΜΕ, 25-9-21).

 

Β) Εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών:

Στην ΕΛΜΕ επίσημα κοινοποιήθηκαν οι ενστάσεις δύο εκπαιδευτικών, με θέμα την ανάκληση απόφασης του ΠΥΣΔΕ Καρδίτσας, για συμπλήρωση ωραρίου. Σύμφωνα με όσα οι συνάδελφοι αναφέρουν, δεν υφίσταται θέμα συμπλήρωσης ωραρίου, εφόσον από την αρχή της σχολικής χρονιάς η ΔΔΕ ενέκρινε τα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων όπου είχαν τοποθετηθεί. Οι εκπαιδευτικοί μετακινήθηκαν από τα σχολεία που είχαν αρχικά τοποθετηθεί, οι μετακινήσεις αυτές προκάλεσαν μια σειρά μετακινήσεων και άλλων εκπαιδευτικών, η μία εξ αυτών υποχρεώθηκε να αναλάβει μαθήματα β’ ανάθεσης ενώ συμπλήρωνε ωράριο στο σχολείο που αρχικά τοποθετήθηκε με μαθήματα α΄ ανάθεσης, με αποτέλεσμα να ανατραπεί ο προγραμματισμός και η ομαλή λειτουργία των σχολείων, καθώς και η εργασιακή ηρεμία των συναδέλφων.

Τα παραπάνω επισημάνθηκαν στον Δ/ντή ΔΕ και απάντησε πως λειτούργησε «σύμφωνα με τον νόμο» 

Από τη μεριά μας, θεωρούμε πως υπάρχουν κι άλλοι εκπαιδευτικοί που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, διότι οι τοποθετήσεις γίνονται με «συνοπτικές διαδικασίες» στο όνομα μιας φαινομενικής «κανονικότητας», που εξυπηρετεί επικοινωνιακούς και μόνον σκοπούς. Υπενθυμίζουμε ενδεικτικά την καλοκαιρινή εγκύκλιο του ΥΠΕΘ (12/08/2021) που ζητούσε να καταγραφούν τα λειτουργικά κενά των σχολείων, όταν αυτά τα κενά είναι αδύνατον να καταγραφούν, αφού:

·         δεν μπορούν να συνεδριάσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων

·         δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εγγραφές και οι μετεγγραφές των μαθητών

·         δεν μπορεί να υπολογιστεί ο αριθμός των τμημάτων στα σχολεία

·         δεν έχει γίνει η έγκριση των ολιγομελών τμημάτων σε τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και σε ομάδες προσανατολισμού στα ΓΕΛ.

Τέτοιες λογικές υπονομεύουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, συμπιέζουν τις ανάγκες σε προσωπικό και καταλήγουν σε παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, αναπληρωτών και μόνιμων. Επιπλέον διαμορφώνουν μια de facto ανοχή σε αιφνίδιες ανατροπές των συνθηκών εργασίας, η οποία χρησιμοποιείται ως τετελεσμένο για την εδραίωση της αντίληψης ότι ο εκπαιδευτικός είναι «λάστιχο», υποβαθμίζοντας ουσιαστικά την παιδαγωγική σχέση και το διδακτικό έργο.

Υποστηρίζουμε τα αιτήματα των συναδέλφων που απευθύνθηκαν στην ΕΛΜΕ, ζητούμε την ανάκληση της απόφασης του ΠΥΣΔΕ που ανέτρεψε την αρχική τους τοποθέτηση και προτρέπουμε τους συναδέλφους να ενημερώνουν την ΕΛΜΕ για όλα τα ζητήματα που αφορούν στα εργασιακά τους δικαιώματα, σε παραβίαση του ωραρίου και γενικότερα στις συνθήκες άσκησης του έργου τους.

Απαιτούμε:

·         οι τοποθετήσεις να γίνονται με ανοιχτά σχολεία, αφού ανακοινωθούν όλα τα πραγματικά κενά.

·         οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση υποχρεωτικού ωραρίου να γίνονται με βάση τα μόρια και τις δηλώσεις προτίμησης των εκπαιδευτικών, αφού λάβουν γνώση όλων των κενών κάτω από 12 ώρες, με προτεραιότητα τα όμορα σχολεία.

·         να καλυφθούν όλα τα κενά με μαζικούς μόνιμους διορισμούς.

Όχι στις ελαστικές σχέσεις εργασίας και στον απαράδεκτο θεσμό των τριμηνιαίων συμβάσεων