ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών από το ΠΥΣΔΕ, Εγκρίσεις-Συγχωνεύσεις τμημάτων, εγγραφές- μετεγγραφές μαθητών

 Στην ήδη επιβαρυμένη σχολική πραγματικότητα από την πρωτοφανή επίθεση Κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας -με τα χιλιάδες κενά, τις συμπτύξεις τμημάτων και την κατάργηση σχολικών μονάδων, τη μη μονιμοποίηση νεοδιόριστων, τον μεγάλο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, την αδυναμία των σχολείων να καλύψουν πλέον τα βασικά λειτουργικά τους έξοδα- ήλθαν να προστεθούν και επιπλέον προβλήματα: ο τρόπος που έγιναν και συνεχίζουν να γίνονται οι τοποθετήσεις των συναδέλφων, το θέμα της έγκρισης ή μη έγκρισης τμημάτων, οι εγγραφές και μετεγγραφές που καθορίζουν το μαθητικό δυναμικό των σχολείων, με αποτέλεσμα άλλα σχολεία να διογκώνονται κι άλλα να οδηγούνται σε συρρίκνωση.


Το σωματείο μας, η ΕΛΜΕ, έγινε αποδέκτης πολλών παραπόνων και δικαιολογημένης αγανάκτησης από συναδέλφους, γιατί παραβιάζονται τα κριτήρια της αντικειμενικότητας, της διαφάνειας και της ισοτιμίας. Μάλιστα, στην πρόσφατη Γενική Συνέλευση της 1ης Οκτωβρίου 2024, όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν ειδικό θέμα συζήτησης κι αποφασίστηκε η άμεση κινητοποίηση και παράσταση διαμαρτυρίας της ΕΛΜΕ προς τη ΔΙ.Δ.Ε.
Ξεκαθαρίζουμε τα εξής:


Η ΕΛΜΕ, ήδη από τον περασμένο Μάιο, σε συνάντηση με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας, αλλά και με μέλη του ΠΥΣΔΕ, τόνισε εμφατικά ότι, αφού καταγραφούν όλα τα κενά, πρέπει να δοθούν ως οργανικά κενά στα σχολεία -όσα αντιστοιχούν σε 12 ώρες και πάνω- ώστε να τοποθετηθούν όλοι οι συνάδελφοι που ήταν υπεράριθμοι.


Η ΕΛΜΕ ζήτησε να δημοσιοποιηθούν όλα τα λειτουργικά κενά, ώστε να γίνουν οι τοποθετήσεις με την σειρά που προβλέπει ο νόμος για κάθε κατηγορία, υπεράριθμοι, εκπαιδευτικοί σε διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι και αναπληρωτές. Θεωρούμε αυτονόητη την υποχρέωση του ΠΥΣΔΕ να αιτιολογεί την προσθήκη κάθε νέου κενού ή την αφαίρεσή του.


Φέτος όμως –από το κακό στο χειρότερο- η κάθε συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ για τις τοποθετήσεις και την συμπλήρωση ωραρίου κατέληγε σε μια απόφαση κι αμέσως ακολουθούσε η ανακοινοποίησή της, γεγονός που εγείρει ενστάσεις και εύλογα ερωτήματα:

  • από ολιγωρία, αμέλεια, αδιαφορία ή ευνοϊκή μεταχείριση ορισμένων παρατηρήθηκε το φαινόμενο;
  • λαμβάνονται υπόψη, με προσοχή και συνέπεια, οι δηλώσεις προτίμησης και τα μόρια κατάταξης των συναδέλφων για την τοποθέτησή τους;
  • γιατί κατακερματίζονται τα λειτουργικά κενά και δίνονται για συμπλήρωση ωραρίου σε τρεις και τέσσερις συναδέλφους της ίδιας ειδικότητας;
  • τι σημαίνει για το διδακτικό έργο το γεγονός ότι οι συνάδελφοι αλλάζουν συνεχώς σχολεία, χωρίς να γνωρίζουν το ωρολόγιο πρόγραμμά τους κάθε μέρα και τελικά είναι περιφερόμενοι και πλάνητες;
  • κατά πόσον υπηρετείται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων όταν οι αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ δημιουργούν «εκπαιδευτικούς-λάστιχο» και καθιστούν «άλυτο γρίφο» την κατάρτιση των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων;
  • γιατί μετακινούνται από την οργανική τους θέση συνάδελφοι για συμπλήρωση ωραρίου σε άλλο σχολείο με ώρες Α΄ ανάθεσης, χωρίς αίτησή τους, ενώ σε άλλους επιλεκτικά(;) επιτρέπεται να καλύψουν το ωράριό τους με μαθήματα Β΄ ανάθεσης στο σχολείο της οργανικής τους;
  • γιατί επιτρέπεται σε κάποια σχολεία να διατηρούν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς υπερεπάρκεια προσωπικού, να μην μετακινείται το πλεονάζον προσωπικό, επειδή υπάρχει η «εκτίμηση» ότι ενδέχεται να αυξηθούν τα αρχικά δηλωθέντα τμήματα, ενώ σε άλλα σχολεία λείπουν εκπαιδευτικοί μέχρι και σήμερα;
  • γιατί σε ορισμένα σχολεία δεν επιτρέπεται να δημιουργηθεί επιπλέον τμήμα, εκεί που οι συνθήκες το απαιτούν, αφού είναι αδύνατον να γίνει μάθημα σε υπάρχοντα τμήματα που έχουν τον μέγιστο αριθμό μαθητών (27) και ταυτόχρονα υπάρχουν και παιδιά που χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης;
  • γιατί σε ΕΠΑΛ δεν επετράπη η εγγραφή μαθητών, η οποία θα οδηγούσε σε δημιουργία νέου τμήματος και τα παιδιά αναγκάστηκαν να αλλάξουν σχολείο και να ακολουθήσουν διαφορετική ειδικότητα κι όχι αυτήν της επιλογής τους;
  • τελικά η διοίκηση έχει δύο μέτρα και δύο σταθμά, τόσο για συναδέλφους όσο και για σχολεία;Όλα τα παραπάνω προκύπτουν από καταγγελίες συναδέλφων στην ΕΛΜΕ, από τις ενστάσεις που έγιναν στο ΠΥΣΔΕ και ενημερώθηκε η ΕΛΜΕ κι από συχνές επισκέψεις της ΕΛΜΕ στα σχολεία. Μετά απ’ όλα αυτά, δεν είναι εύλογο οι συνάδελφοι να αναρωτιούνται αν η διοίκηση τοποθετείται ευνοϊκά απέναντι σε συναδέλφους και σχολεία και διαμορφώνει σχέσεις ανταγωνιστικές μεταξύ συναδέλφων και σχολείων; Ιδιαίτερα ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε σχολεία ευνοεί τον σχεδιασμό του Υπουργείου για συγχωνεύσεις, κάτι που θα δημιουργήσει σχολεία με υπερπληθώρα μαθητών κι αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε υπερμεγέθη τμήματα για εξοικονόμηση προσωπικού, άρα και σε υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Τελικά, ελέγχεται αρμοδίως η νομιμότητα των μετεγγραφών, ώστε να μην παραβιάζεται η χωροταξική κατανομή;Δηλώνουμε ευθέως ότι η ΕΛΜΕ θα υπερασπιστεί την ύπαρξη όλων των σχολείων και θα εναντιωθεί σε κάθε προσπάθεια δημιουργίας σχολείων δύο ταχυτήτων.Καλούμε όλους τους συναδέλφους, μόνιμους, νεοδιόριστους, αναπληρωτές να ενημερώνουν το σωματείο για κάθε πρόβλημα που δυσχεραίνει το διδακτικό τους έργο και παραβιάζει τα εργασιακά τους δικαιώματα. Ειδικά για τους αναπληρωτές συναδέλφους μας, που απαξιώνονται και αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί β΄ κατηγορίας, η στοιχειωδώς ισότιμη και διαφανής αντιμετώπιση επιβάλλει να δημοσιοποιούνται όλα τα κενά, να τοποθετούνται οι συνάδελφοι αναπληρωτές με βάση τον πίνακα κατάταξής τους και να έχουν το δικαίωμα της ένστασης και της επιλογής, όπως ακριβώς και οι μόνιμοι.
    Διεκδικούμε:
    να καλύπτονται όλα τα κενά στα σχολεία με αδιάβλητο τρόπο και πλήρη διαφάνεια
  • να κοινοποιούνται όλα τα κενά κάτω των 12 ωρών
  • να ξαναγίνουν όλες οι τοποθετήσεις στις οποίες έχουν παραβιαστεί οι αρχές της ισοτιμίας και της διαφάνειας
  • να καλυφθούν στην Ειδική Αγωγή όλες οι ώρες που αντιστοιχούν στις ανάγκες των μαθητών και σε όλες τις ειδικότητες
  • Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των σχολείων για έγκριση τμημάτων.
  • Υπενθυμίζουμε πως είναι πάγια θέση της ΕΛΜΕ (και της ΟΛΜΕ) και αποτελεί αίτημα αιχμής να γίνουν μόνιμοι και μαζικοί διορισμοί στα σχολεία και να έχουμε 20 μαθητές ανά τμήμα.