ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΟΙ Η ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟΙ

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

ΟΧΙ ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ

 



Την Παρασκευή, στις 19-Ιουνίου 2026, ήρθε στα σχολεία έγγραφο από τον Δήμο Καρδίτσας, με το οποίο ζητείται η σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων για την εγκατάσταση καμερών παρακολούθησης, μέχρι την Παρασκευή 26 Ιουνίου! Στο έγγραφο αυτό επισημαίνεται ότι η Δημοτική Αρχή προτίθεται να προχωρήσει σε εργασίες συντήρησης των σχολικών κτηριακών εγκαταστάσεων και εκτιμά ότι οι κάμερες «θα συμβάλουν σημαντικά στην πρόληψη φθορών και ζημιών που προκαλούνται κυρίως εκτός των ωρών μαθήματος και συνηθέστερα από εξωσχολικούς δρώντες». Αναφέρει επίσης ότι το έργο θα πραγματοποιηθεί μέσω χορηγίας(;!) που η Δημοτική Αρχή εξασφάλισε.

Α) Σε ό,τι αφορά στο θεσμικό σκέλος του ζητήματος, η ΕΛΜΕ Καρδίτσας επισημαίνει τα εξής:

Η απάντηση που έχουν ήδη δώσει τα ελληνικά Ανώτατα Δικαστήρια και οι Ανεξάρτητες Αρχές, που εφαρμόζουν τη σχετική νομοθεσία είναι αρνητική:

  • Ο Άρειος Πάγος έχει κρίνει ότι «η τοποθέτηση καμερών ακόμη και αν δεν λειτουργούν, θέτει τους πολίτες υπό έλεγχο και αδικαιολόγητο περιορισμό της ελευθερίας τους, ως εκδήλωσης της ακωλύτου αναπτύξεως της προσωπικότητάς τους και τους παρεμποδίζει στην ελεύθερη ανάπτυξη της κοινωνικής δραστηριότητας τους, αφού και μόνο η αίσθησή τους ότι βρίσκονται υπό παρακολούθηση είναι ικανή να επηρεάσει την συμπεριφορά τους» (ΑΠ 163/2020).

  • Περαιτέρω, η αρμόδια Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει επανειλημμένα κρίνει ότι ο κίνδυνος να περιορισθεί η ανάπτυξη της έννοιας της ελευθερίας των ατόμων μπορεί να υφίσταται ακόμη και αν οι συσκευές βιντεοεπιτήρησης βρίσκονται εκτός λειτουργίας, διότι δημιουργείται το αίσθημα ότι είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται ο πολίτης υπό παρακολούθηση, ενώ ο κίνδυνος αυτός ενδέχεται να είναι υψηλός, καθότι οι προσωπικές και κοινωνικές επιπτώσεις από την ύπαρξη των καμερών και του αισθήματος της συνεχούς παρακολούθησης στα θεμελιώδη δικαιώματα της ελεύθερης ανάπτυξης της προσωπικότητας και του σεβασμού της ιδιωτικής ζωής των φυσικών προσώπων που κινούνται στο συγκεκριμένο χώρο είναι άγνωστες (αποφάσεις 77/2009, 60/2021, 10/2022).

  • Επιπλέον, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει κρίνει ότι, κατά περίπτωση, η ύπαρξη εγκατεστημένων καμερών σε συγκεκριμένο χώρο δημιουργεί στο κοινό την εύλογη πεποίθηση ότι αυτές λειτουργούν, με όσες συνέπειες προκαλεί η αίσθηση αυτή, ανάμεσα στις οποίες και το «chilling effect», που ορίζεται ως «η οικειοθελής -ακόμη και αυτόματη- προσαρμογή της συμπεριφοράς του προσώπου εξαιτίας του γεγονότος της παρακολούθησης» (Απόφαση 23/2021 της Αρχής). Όλα τα παραπάνω ισχύουν πολύ περισσότερο στη περίπτωση σχολικών χώρων.

Β) Στο Παιδαγωγικό σκέλος του θέματος τονίζουμε ότι το σχολείο οφείλει να παραμείνει ένας χώρος ελευθερίας και κοινωνικοποίησης. Η τοποθέτηση συστημάτων βιντεοεπιτήρησης –ακόμη και εκτός ωρών λειτουργίας– καλλιεργεί κλίμα καχυποψίας, δυσπιστίας και «διαρκούς αστυνόμευσης», αντιμετωπίζοντας εκ προοιμίου ως εν δυνάμει υπόπτους τους μαθητές που χρησιμοποιούν ή που έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν το σχολικό προαύλιο για παιχνίδι, κοινωνική επαφή και συναναστροφή, κατά τις απογευματινές ώρες. Η τοποθέτηση καμερών ανοίγει το δρόμο για την παρακολούθηση όλης της σχολικής κοινότητας -μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών-, μετατρέπει το σχολείο σε «τηλεριάλιτι» και νομιμοποιεί στη συνείδηση όλων ότι είναι πολύ φυσιολογικό να παρακολουθούνται.

Οι κάμερες δεν συνεισφέρουν σε τίποτα στην ασφάλεια των σχολικών εγκαταστάσεων, παρά μόνον παρεμβαίνουν και επιδρούν αρνητικά στη σχολική ζωή. Είναι προφανές ότι η προστασία του κτιρίου από εξωσχολικούς μπορεί να επιτευχθεί με ηπιότερα μέτρα που δεν θίγουν προσωπικά δεδομένα, όπως ο επαρκής νυχτερινός φωτισμός, η βελτίωση της περίφραξης και, κυρίως, η ενίσχυση της φύλαξης με πρόσληψη των αναγκαίων σχολικών φυλάκων.

Επιπλέον εγείρονται σοβαρά ζητήματα διαχείρισης και αποθήκευσης του βιντεοληπτικού υλικού. Κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τη χρηστή λειτουργία και κανείς δεν πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στους χειριστές τους. Άλλωστε, ο εκπαιδευτικός κόσμος έχει την πικρή εμπειρία της τηλεκπαίδευσης, όπου διέρρευσαν τα χιλιάδες προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των εκπαιδευτικών και για την διαρροή αυτή κανείς δεν ελέγχθηκε. Ακόμη θυμόμαστε όλοι οι εκπαιδευτικοί την απαίτηση του Υπουργείου να μπουν κάμερες στην αίθουσα διδασκαλίας κατά την περίοδο της πανδημίας. Η απαίτηση αυτή αποκρούστηκε από την ομόθυμη αντίθεσή μας. Οι εκπαιδευτικοί έχουμε κάθε λόγο να είμαστε επιφυλακτικοί. Γιατί ζητείται τώρα η ενυπόγραφη συναίνεσή μας;

Η προσπάθεια για εγκατάσταση των καμερών στα σχολεία γίνεται με λογικοφανή επιχειρήματα (η λειτουργία τους θα ξεκινάει με το πέρας των μαθημάτων, δε θα βιντεοσκοπείται το εσωτερικό των σχολείων κ.ά.) και στο τέλος καταλήγει σε σκληρή αστυνόμευση και σε καταπάτηση κάθε έννοιας δημοκρατικού δικαιώματος. Τα κοινωνικά ζητήματα δεν λύνονται με την τεχνολογία.

Στις χώρες όπου η εγκατάσταση συστημάτων παρακολούθησης θεωρείται αυτονόητη στα σχολεία δεν απέτρεψε δυσάρεστες καταστάσεις. Τα παραδείγματα της διεθνούς εμπειρίας είναι αποκαλυπτικά. Όλοι θυμόμαστε τραγικά, πολύνεκρα περιστατικά σε ΗΠΑ, Καναδά, ακόμα και σε σχολεία που παρακολουθούνταν και οι εσωτερικοί χώροι σε ώρες μαθημάτων.

Πολλώ δε μάλλον, όταν τίθεται με το εκβιαστικό δίλημμα του ελαιοχρωματισμού των σχολικών κτιρίων, με την προϋπόθεση της τοποθέτησης καμερών και μάλιστα με επισφαλή πηγή χρηματοδότησης και συγκεκριμένα αγνώστου προελεύσεως χορηγίες, όπως χαρακτηριστικά λέει η εισήγηση της Δημοτικής Αρχής. Σα να μας κάνουν και τη χάρη δηλαδή. Άλλωστε η Δημοτική Αρχή και του Υπουργείο συνολικότερα έχει εδώ και χρόνια αποδείξει πως στόχος είναι το μεγαλύτερο μέρος της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων να καλύπτεται από χορηγούς. Ακόμη περισσότερο, όταν αυτό γίνεται σε μια περίοδο κατά την οποία συζητάται στη Βουλή ο «Νέος Κώδικας» των Ο.Τ.Α. ο οποίος μεταξύ άλλων κάνει λόγο για «οικονομική αυτοτέλεια» των Δήμων. Άρα κομμένη η χρηματοδότηση για υποδομές που ανήκουν στους Δήμους μεταξύ αυτών και τα σχολεία. Ποιος θα σηκώσει το βάρος αυτό στο μέλλον; Προφανώς οι χορηγοί, οι εργαζόμενοι γονείς και όλοι οι υπόλοιποι εκτός από το βασικό υπεύθυνο, το Κράτος.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί, όπως αποτρέψαμε την εγκατάσταση καμερών μέσα στις τάξεις μας με το πρόσχημα της πανδημίας, έτσι θα εναντιωθούμε και στην εγκατάσταση καμερών στον περιβάλλοντα χώρο των σχολείων μας.


Τετάρτη 27 Μαΐου 2026

Αποζημίωση μελών επιτροπών επιλογής στις Εισαγωγικές εξετάσεις στα Μουσικά Σχολεία

 


Τα Μουσικά Σχολεία συνιστούν έναν εκπαιδευτικό θεσμό καλλιέργειας της μουσικής παιδείας στη χώρα μας. Στην περιοχή μας το Μουσικό Σχολείο Καρδίτσας δεν δίνει μόνο τη δυνατότητα έκφρασης και καλλιέργειας ταλέντων αλλά συνιστά θεσμό ευρύτερης πολιτιστικής αναφοράς.


Κάθε χρόνο εκατοντάδες μαθητές κάνουν αίτηση για να γίνουν δεκτοί στα Μουσικά Σχολεία της περιοχής τους, όπου αυτά υπάρχουν. Φέτος οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 16 Ιουνίου έως 17 Ιουνίου και θα ξεκινήσουν ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά σχολεία.


Οι εξετάσεις διενεργούνται από συναδέλφους/συναδέλφισσες μουσικούς που υπηρετούν σε διαφορετικό Μουσικό Σχολείο, επομένως όλοι όσοι συμμετέχουν στις επιτροπές εξετάσεων αναγκάζονται να μετακινούνται σε άλλον νομό για τουλάχιστον δύο ημέρες καλύπτοντας μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον, αυτές οι εξετάσεις έχουν τη μορφή Πανελλαδικών Εξετάσεων, αφού διενεργούνται τις ίδιες ημέρες και ώρες σε όλα τα Μουσικά Σχολεία της Επικράτειας.


Δυστυχώς η Πολιτεία δεν αντιμετωπίζει με ισονομία τους συναδέλφους που συμμετέχουν σε αυτές τις επιτροπές, καθώς δεν έχουν πληρωθεί ποτέ για τη συμμετοχή τους, ούτε για τη βαθμολόγηση των γραπτών, καλά-καλά ούτε για τα έξοδα μετακίνησης! Για να μην αναφέρουμε ότι τις περισσότερες φορές ουδόλως ερωτώνται για το αν επιθυμούν ή δύνανται να συμμετέχουν.


Είναι καιρός αυτή η απαράδεκτη κατάσταση να σταματήσει και να καταβάλλονται οι νόμιμες αποζημιώσεις. Διαφορετικά, πέρα από την εκμετάλλευση των συναδέλφων, παγιώνεται ένα καθεστώς άμισθης εργασίας, που μπορεί εύκολα να επεκταθεί και σε άλλες περιπτώσεις.


Ζητάμε από το Υπουργείο Παιδείας, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας να αναλάβουν τις ενέργειες και τις ευθύνες που τους αντιστοιχούν ώστε οι καθηγητές των Μουσικών Σχολείων που μετέχουν και μετακινούνται για τις επιτροπές επιλογής μαθητών να τύχουν της ισόνομης και ισότιμης αντιμετώπισης που δικαιούνται.


Απαιτούμε την άμεση έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) έτσι ώστε οι συνάδελφοι μας που απασχολούνται με οποιαδήποτε ιδιότητα στις επιτροπές επιλογής εισαγωγής μαθητών στα Μουσικά Σχολεία να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους.


Τέρμα στην απλήρωτη, υπερωριακή και εκτός έδρας εργασία.

Πέμπτη 14 Μαΐου 2026

ΓΙΑ ΤΟ ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΤΩΝ ΔΥΟ 17ΧΡΟΝΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ

 


«Και όταν θα ‘ρθουν οι καιροί που θα ‘χει σβήσει το κερί στην καταιγίδα

Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί υπάρχει ελπίδα».

Το σοκαριστικό περιστατικό των δυο 17χρονων μαθητριών στην Ηλιούπολη επαναφέρει με τραγικό τρόπο αυτή τη φορά το εναγώνιο ερώτημα σε τι κόσμο καλούνται να ζήσουν τα παιδιά μας.

Συγκλονιστικό και αποκαλυπτικό το σημείωμα που βρέθηκε:

«Φέτος (…)θα δώσω πανελλήνιες εξετάσεις(…)Το ξέρω ότι δεν θα πάω καλά(…) θα καταλήξω σε μια δουλειά που δε θα μου δίνει λεφτά. (…)Αυτός ο κόσμος δεν είναι πια για μένα»

Αυτά τα λόγια, ως ύστατη κραυγή αγωνίας νέων παιδιών, μας γεμίζουν θλίψη για αυτή την τραγωδία, αλλά και θυμό για τα αδιέξοδα του κοινωνικού συστήματος που γκρεμίζει τα όνειρα της νέας γενιάς. Είναι ξεκάθαρο ότι η πολιτεία έχει τεράστιες ευθύνες που έχει μετατρέψει το λύκειο σε ένα κάτεργο εξετάσεων και όλη η εκπαιδευτική διαδικασία προσανατολίζεται σε βαθμούς και επίτευξη αποτελεσμάτων. Το ασφυκτικό θεσμικό πλαίσιο που λειτουργούν τα σχολεία, καλλιεργεί τον ανταγωνισμό, τον ατομικισμό και εξοστρακίζει τη χαρά της συλλογικής δράσης.

Τα παιδιά δεν είναι άγραφος πίνακας κουβαλούν τα οικονομικά προβλήματα των οικογενειών τους, τη φτώχεια, τη βία, τον πόλεμο, αλλά κυρίως την απουσία μιας ευοίωνης προοπτικής.

Είναι αναγκαίο ως εκπαιδευτικοί που αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες των μαθητών μας, να συνδράμουμε για να οριοθετηθούν οι έννοιες επιτυχία και ευτυχία μέσα από τη συλλογικότητα και την κοινή δράση. Να αναδειχτεί η χαρά και η αισιοδοξία μέσα από την πάλη και τους αγώνες που μπορούν να γκρεμίζουν τα αδιέξοδα και να βάζουν φτερά στα όνειρα των νέων .



 

Τετάρτη 13 Μαΐου 2026

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΣΤΟ 22ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

 

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΣΤΟ 22ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ

ΤΡΙΤΗ 12/5/2026

ΨΗΦΙΣΑΝ:334

ΑΚΥΡΑ: 2 -ΛΕΥΚΑ: 2

ΕΓΚΥΡΑ: 330

ΕΛΑΒΑΝ

ΨΗΦΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΙ

  1. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ       116 - 1

  2. ΔΑΚΕ Δ.Ε.     98 - 1

  3. ΑΓΩΝ. ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ  70  -  1

  4. ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ     46 -   0

ΕΚΛΕΓΟΝΤΑΙ :

Για το 22ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ:

ΦΥΤΣΙΛΗΣ ΑΛΕΞΗΣ: 87

ΑΠΟ ΤΗ ΔΑΚΕ Δ.Ε.:

ΕΞΑΡΧΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ:62

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ:

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ: 44





Δευτέρα 11 Μαΐου 2026

ΣΤΙΣ 12 ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ - ΣΤΙΣ 13 ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

 


Οι εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων για το 22ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ θα διεξαχθούν την Τρίτη 12/05/2026 από τις 9π.μ. έως στις 7μ.μ. στο 1ο ΕΠΑΛ Καρδίτσας (έναντι Πυροσβεστικής Υπηρεσίας).

Στις εκλογές συμμετέχουν 4 παρατάξεις:

1. ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

2. ΔΑΚΕ

3. ΕΝΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

4. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ

H σταυροδοσία είναι 0-4 σταυροί

Όσοι συνάδελφοι ψήφισαν στις εκλογές για ΔΣ της ΕΛΜΕ τον Νοέμβριο του 2025 είναι τακτοποιημένοι οικονομικά και δεν θα αποδώσουν εισφορά. Για όσους γίνεται παρακράτηση της εισφοράς από τη μισθοδοσία, δεν υπάρχει άλλη οικονομική επιβάρυνση. Οι υπόλοιποι συνάδελφοι για να μπορέσουν να ψηφίσουν θα πρέπει να αποδώσουν την ετήσια εισφορά τους, που είναι 20€ για τους μόνιμους και 15€ για τους αναπληρωτές.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι ,

Στους δύσκολους καιρούς που ζούμε απαιτείται συσπείρωση στο σωματείο ώστε συλλογικά και οργανωμένα να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς (μόνιμους και αναπληρωτές) να έρθουν και να ψηφίσουν στις εκλογές. Όσοι περισσότεροι ψηφίσουν τόσο μεγαλώνει και η δύναμη της ΕΛΜΕ, η δύναμη του σωματείου μας. Όσοι περισσότεροι ψηφίσουν εκλέγονται και περισσότεροι αντιπρόσωποι στο 22ο συνέδριο της ΟΛΜΕ.

Την επόμενη μέρα ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

Η απεργία της ΑΔΕΔΥ που έχει προκυρηχτεί για την Τετάρτη 13/5 να αποτελέσει, βήμα έκφρασης της αγανάκτησης για τις πολιτικές της κυβέρνησης. Να ενώσουμε τις φωνές μας με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο δημόσιο που χτυπιόνται από τις ίδιες πολιτικές.

Για ζωή και δουλειά με δικαιώματα και ελευθερίες

  • ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ!

  • ΟΧΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

  • ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΔΙΩΞΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ