ΟΧΙ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ-ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!

Παρασκευή 13 Ιουνίου 2014

ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ/ΕΚΘΕΣΕΙΣ - ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ



Καρδίτσα  12/ 06 / 2014

ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 

ΗΡΩΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 3
elmekard@otenet.gr
ΤΗΛ. : 244102619727646                                                      ΠΡΟΣ: ΣΧΟΛΕΙΑ ΝΟΜΟΥ- M.M.E.
FAX   : 2441026197                                                                     

ΑΠΟΦΑΣΗ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ  ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:
ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ/ΕΚΘΕΣΕΙΣ – ΔΕ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
 Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Ο υπουργός άλλαξε αλλά η πολιτική που γκρεμίζει τις κατακτήσεις μας και το δωρεάν δημόσιο σχολείο, (αυτοαξιολόγηση, προώθηση ατομικής αξιολόγησης, συγχωνεύσεις-καταργήσεις εκατοντάδων σχολείων εφαρμογή τράπεζας θεμάτων κ.ο.κ.) θα συνεχιστεί. Παρά το γεγονός ότι στην περιοχή μας δεν υπήρξαν σύλλογοι διδασκόντων που να έχουν υπογράψει πρακτικό άρνησης της αυτοαξιολόγησης,  είναι σαφές ότι αυτό δεν σημαίνει υιοθέτηση από τους συναδέλφους της λογικής του υπουργείου, αλλά αποτέλεσμα εκβιασμών και εκφοβισμού, ενώ ρόλο έπαιξε και η ολιγωρία που υπήρξε από πλευράς του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ.
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας τονίζει για άλλη μια φορά ότι η όποια συμμετοχή στις ομάδες εργασίας και η κατάθεση οποιασδήποτε έκθεσης (ανεξάρτητα απ’ το περιεχόμενό της) θα χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, για να νομιμοποιήσει, μέσω και της αξιολόγησης, την πολιτική των ταξικών φραγμών, της ανταγωνιστικότητας-κατηγοριοποίησης των σχολείων, των συγχωνεύσεων, της λιτότητας και της διαθεσιμότητας-απόλυσης εκπαιδευτικών. Για να αναδειχτούν και, κυρίως, για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης, απαιτούνται συλλογική δράση και αγώνες. Αυτό είναι το καθήκον μας και όχι να γίνουμε συνένοχοι και διαχειριστές αυτής της κατάστασης, όπως επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας μέσω των ομάδων εργασίας της αξιολόγησης, των δεικτών, ερωτηματολογίων κ.λπ..
Καλούμε  τους συναδέλφους να στηρίξουν έμπρακτα αποφάσεις άρνησης υλοποίησης της αυτοαξιολόγησης. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν καμία πρόταση-εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης, γιατί, ανεξάρτητα από τις προθέσεις και το περιεχόμενο, αυτή θα εκληφθεί από το Υπουργείο ως βάση για την προώθηση της πολιτικής της αξιολόγησης.
Η συνεδρίαση του Συλλόγου διδασκόντων σε κάθε σχολείο να καταλήξει στη σύνταξη πρακτικού ανάδειξης των πραγματικών προβλημάτων (απολύσεις, διάλυση εργασιακών σχέσεων, «νέο» Λύκειο, τράπεζα θεμάτων, κατακόρυφη μείωση χρηματοδότησης σχολείων κλπ) και όχι σε «έκθεση αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας, όπως απαιτεί το ΥΠΑΙΘ. Ο Σύλλογος Διδασκόντων έχει κάθε δικαίωμα σε μια τέτοια απόφαση ακόμα και ανεξάρτητα από τις σχετικές αποφάσεις που πήρε για το ζήτημα αυτό στο προηγούμενο διάστημα.
 Καλούμε ακόμη τους συναδέλφους που, κάτω από καθεστώς εντολών και πιέσεων, διαμόρφωσαν κάποια εισήγηση ή έκθεση να υπερψηφίσουν κι αυτοί την πρόταση της ΕΛΜΕ.
ΠΡΟΤΑΣΗ-ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Στη συνεδρίαση του συλλόγου, όταν αυτή γίνει, η ΕΛΜΕ προτείνει στους συναδέλφους, είτε ορίστηκαν μέλη σε ομάδες εργασίας είτε όχι, να καταθέσουν και να υπερψηφίσουν ως  πρακτικό το παρακάτω κείμενο-απόφαση του Δ.Σ.:
 «Οι καθηγητές του………………………… αντιμετωπίζουμε, στην καθημερινή προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμμένα προβλήματα που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης.
Είναι προφανές ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες της, π.χ. απαντήσεις σε ερωτηματολόγια, βαθμολόγηση δεικτών κ.λπ., μάλιστα με εντολή (!), δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Για τα προβλήματα του σχολείου και συνολικά της εκπαίδευσης, που είναι αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, καταγεγραμμένα και γνωστά στο Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί είτε ως άτομα είτε ως σύλλογος είτε μέσα από την ΕΛΜΕ είτε από κοινού με τους γονείς και μαθητές έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας στη διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ανταπόκριση.
Κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και την προσφορά των εκπαιδευτικών που, εκτός από τα διδακτικά καθήκοντα, αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων.
Οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος διδασκόντων θα συνεχίσουν, όπως έκαναν μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, να συμβάλλουν στη λειτουργία του σχολείου και ταυτόχρονα, μέσα από το σωματείο, ν’ αγωνίζονται για ένα σχολείο Δημόσιο Δωρεάν για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
Ο σύλλογος διδασκόντων του ……………………., με βάση τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ αποφασίζει, σχετικά με την «Έκθεση της γενικής εκτίμησης της σχολικής μονάδας», την «Έκθεση αξιολόγησης» και τα «Σχέδια δράσης», ότι δεν μπορεί να εγκρίνει οποιαδήποτε εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης».
                Τέλος επισημαίνουμε ότι πριν κατατεθεί οποιαδήποτε έκθεση-εισήγηση είτε ομάδας είτε μεμονωμένου εκπαιδευτικού, θα πρέπει πρώτα ν’ αποφασίσει ο σύλλογος, σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση της ΕΛΜΕ, αν αποδέχεται ή όχι να ακολουθήσει τη διαδικασία της έγκρισης εισηγήσεων στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης.. Αν ο σύλλογος διδασκόντων αποφασίσει ότι δεν συμμετέχει στη διαδικασία έγκρισης εισηγήσεων- εκθέσεων, τότε οι όποιες εισηγήσεις-προτάσεις κατατεθούν, μπορούν να καταγραφούν στο πρακτικό ως άποψη αυτού που τις καταθέτει, αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν απόφαση του συλλόγου.  

το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Καρδίτσας